piątek, 2 grudnia 2011

Alejandro Jodorowsky – Mistrz i czarownice

Świeżo wydane dzieło biograficzne Jodorowskyego przeczytałem jednym tchem. 


Świetne. Momentami genialne. Śmiałem się. Płakałem. Byłem w szoku. Naprawdę nie wiedziałem nic o molestowaniu w klasztorach buddyjskich ZEN. Kolejny mit tego świata runął.
Jodorowsky jest cudowny. Opętany miłością do szamanizmu, widzący go, żyjący nim. Jego epigon. Nie on jeden zresztą. Obecnie co poniektórzy przeżywają renesans szamanizmu. ponownie odkrywają go dla cywilizacji zachodniej. Ale to koniec panowie. Czas dla magii przodków już minął. 2012 wymiata wszelkie starocie z kątów i spala je. Stąd pozorna, obecna ich żywotność. Ten czas to czas nowego człowieka, kolejny etap, ale jaki etap. Etap SERCA.
Polecam jako posłowie do książki film "Alejandro Jodorowsky & Daniel Pinchbeck - 2012 Time for Change". Zachowanie w nim Jodorowskyego wiele wyjaśnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz